Zetor Crystal

    Zetor Crystal

    Crystal - niezawodny partner do ciężkiej pracy. Jego potężny silnik podoła każdemu zadaniu. Jest łatwy w obsłudze. Przestronna kabina zapewnia komfort i doskonałą widoczność.

    PARTNER DO CIĘŻKIEJ PRACY

    ZETOR CRYSTAL HD to najmocniejszy i najlepiej wyposażony traktor w gamie marki ZETOR. Sześciocylindrowy silnik o mocy 171 koni mechanicznych predysponuje go do pracy w średnich i dużych gospodarstwach rolnych, do zastosowania w produkcji roślinnej, do agregacji z różnymi maszynami rolniczymi, jak również do transportu i innych celów.
     

    SILNIK

    Wysoką moc ciągnika CRYSTAL HD gwarantują sześciocylindrowe silniki firmy DEUTZ AG. Silniki dysponują maksymalną mocą 150 i 171 koni mechanicznych. Wszystkie silniki serii Crystal oparte są na sprawdzonej koncepcji czterosuwowych wysokoprężnych sześciocylindrowych silników wyposażonych w 24 zawory i system wtryskowy Common Rail. Elektroniczne sterowanie wtryskiem pod wysokim ciśnieniem umożliwia dokładne dawkowanie i idealne rozpylanie paliwa i tym samym jego idealne spalanie. W ten sposób maksymalizowana jest wydajność silnika, obniża się hałas i osiąga doskonałe parametry mocy oraz niskie zużycie paliwa.
     

    CHARAKTERYSTYKA SILNIKA:

    • Wysokoprężny, czterosuwowy, rzędowy i chłodzony cieczą silnik

    • Doładowany turbosprężarką

    • Nowoczesny system wtryskowy Common Rail

    • Spełnia normę emisji Stage IV 

    • Silnik jest przygotowany do spełniania normy Stage V

     

    WYTRZYMAŁOŚĆ W KAŻDYCH WARUNKACH

    Wysoka wartość wzrostu momentu obrotowego gwarantuje wytrzymałość silnika. Silnik wyróżnia się doskonałym ciągiem, począwszy od niskich obrotów i wysokim momentem obrotowym. Podczas pracy w trudnych warunkach i przy malejących obrotach moc pozostaje niemal niezmienna i wzrasta moment obrotowy, co daje ciągnikowi niezbędną siłę przy rosnącej sile oporu jazdy. Na przykład przy 540E/1000E obrotach wału odbioru mocy silnik pracuje przy ok. 1 500 obr./min, tzn. przekazuje praktycznie pełną moc, maksymalny moment obrotowy i ma najniższe zużycie paliwa.
     

    CZYSTA I EKOLOGICZNA PRACA

    Silnik spełnia rygorystyczne limity emisji wg Stage IV. W celu oczyszczania spalin wykorzystywany jest filtr cząstek stałych i technologia SCR (AdBlue). Dzięki wykorzystaniu tej technologii silnik nie tylko ma niską emisję , ale także osiąga niższe zużycie paliwa w porównaniu z silnikami starszej generacji. W ten sposób chronisz nie tylko zdrowie swoje i swych dzieci, ale oszczędzasz również koszty związane z eksploatacją ciągnika.
     

    SKRZYNIA PRZEKŁADNIOWA

    Skrzynia przekładniowa dla CRYSTAL HD została opracowana i wyprodukowana bezpośrednio w spółce ZETOR, co daje gwarancję jakości rozwiązań. Skrzynia przekładniowa dla CRYSTAL HD przeszła serię ulepszeń, których wynikiem jest wygodniejszy sposób obsługi i ekonomiczna eksploatacja przy wyższych prędkościach. Pięciostopniowa w pełni zsynchronizowana skrzynia przekładniowa dysponuje dwoma zakresami prędkości jazdy (szosowe i polowe) i trzystopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego. Łącznie jest do dyspozycji 30 biegów do przodu i 30 biegów do tyłu. Kierunek jazdy zmienia się dźwignią rewersu elektrohydraulicznego (PowerShuttle) bez potrzeby użycia pedału sprzęgła (rewers pod obciążeniem).

    OSZCZĘDZA PALIWO

    Innowacyjna skrzynia biegów ECO40 umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości (40 km/h) przy niższych obrotach (1750 obr./min). Ta optymalizacja prowadzi do oszczędności paliwa nawet o 20 % i zmniejsza głośność oraz zużycie silnika.


    LEPSZA ERGONOMIA

    W innowacyjnej skrzyni przekładniowej ciągnika CRYSTAL HD został także zmodyfikowany mechanizm włączania biegów.Dzięki wykorzystaniu cięgien Bowdena doszło do wyraźnego zmniejszenia niezbędnej siły potrzebnej do zmiany biegów i do skrócenia torów zmiany biegów. Ergonomia nowego mechanizmu włączania biegów jest znacznie lepsza w porównaniu do poprzedniej generacji modelu CRYSTAL.

    AUTOMATYCZNY WZMACNIACZ

    Automatyczne włączanie wzmacniacza przebiega w zależności od obrotów silnika wg wcześniej zapisanych wartości obrotów. Zaletą niniejszego trybu jest to, że umożliwia bez ingerencji ze strony kierowcy utrzymywanie obrotów silnika w zakresie pożądanym przez kierowcę.

    KABINA

    Jazda w nowym ZETORZE CRYSTAL HD jest wygodna. Amortyzowana kabina wraz z amortyzowaną osią zapewniają komfort jazdy. Pozycja kabiny w nowym CRYSTALU HD jest wyższa o 10 cm, co poprawia widok z miejsca kierowcy. Kabina jest przestronna i komfortowa. Cicha praca silnika dosłownie Cię zaskoczy. Wszystkie urządzenia sterujące są umieszczone w taki sposób, aby kierowca miał do nich dobry dostęp – na prawym panelu lub kolumnie sterowniczej. 
    W kabinie jest także dużo miejsc, gdzie kierowca może odłożyć swoje rzeczy – 2 schowki z lewej strony kabiny, 2 uchwyty na butelkę, torba na dokumenty na siedzeniu kierowcy, schowki na drobne przedmioty (telefon, klucze itd.) przy dźwigni zmiany biegów i na konsoli kolumny kierowniczej.

    OŚ AMORTYZOWANA

    Model CRYSTAL HD posiada już w podstawowej konfiguracji amortyzowaną oś przednią.
    Niniejsza oś składa się z dwóch niezależnych i niezależnie amortyzowanych półosi. Wyróżnia się wyjątkową sztywnością i dużą rezerwą, jeśli chodzi o długotrwałe obciążenie. Zawieszenie i amortyzacja kół jest wykonane przy użyciu pary trapezoidalnych wahaczy i jest wzajemnie niezależne. Oba koła są amortyzowane oddzielnie. Trapezoidalny mechanizm zawieszenia osi jest opatentowany i technicznie bardzo bliski wielowahaczowemu samochodowemu zawieszeniu kół.
    Przednia oś napędowa jest wyposażona w 100% tarczową i hydraulicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego. 100% blokada mechanizmu różnicowego usprawnia zdolność trakcyjną ciągnika w trudnych warunkach. Umożliwia przeniesienie100% mocy trakcyjnej na jedno koło.
    Niezależna amortyzacja obu kół CRYSTAL HD lepiej tłumi wstrząsy podczas jazdy i tym samym zapewnia większy komfort, niż centralna amortyzacja osi, w którą wyposażone są inne ciągniki.

    PÓŁAUTOMATYCZNY UKŁAD SEKWENCJONOWANIA SKRĘTU

    CRYSTAL HD jest wyposażony w 100% blokadę mechanizmu różnicowego i półautomatyczny układ sekwencjonowania skrętu. Półautomatyczny układ sekwencjonowania skrętu obniża ilość czynności przy każdym skręcie na polu, w ten sposób ułatwia obsługę maszyny i zapewnia lepszą manewrowość. Ten system polega na kombinacji automatycznego sterowania przedniej osi napędowej 4WD, blokad mechanizmu różnicowego, tylnego zawieszenia trzypunktowego i wału odbioru mocy.

    HYDRAULIKA

    Zawieszenie trzypunktowe jest sterowane za pomocą układu elektrohydraulicznego (EHR) Bosch z funkcją HitchTronic, która umożliwia automatyczną regulację tylnego zawieszenia trzypunktowego. Dwa pomocnicze cylindry hydrauliki zapewniają równomierne obciążenie ciągnika i maksymalną siłę podnoszenia aż 85 kN. CRYSTAL HD jest wyposażony w 4-sekcyjny rozdzielacz hydrauliki z elektrohydraulicznym sterowaniem. Zaczepy kategorii III umożliwiają użycie szerokiej skali urządzeń przyłączeniowych.

    CHARAKTERYSTYKA HYDRAULIKI:

    • Zawieszenie trzypunktowe kategorii III
    • Układ elektrohydrauliczny BOSCH z funkcją HitchTronic
    • 4 sekcyjny rozdzielacz (8 szybkozłączy + 1 jedno gniazdo zwrotne)
    • Wydajność pompy hydrauliki 85 l/min
    • Elektroniczna regulacja przepływu oleju hydraulicznego za pomocą szybkozłączy

    HITCHTRONIC

    HitchTronic to unikalny system automatycznej regulacji tylnego trzypunktowego zawieszenia. Przy użyciu tego systemu nie trzeba ustawiać rodzajów regulacji i ich wymaganej czułości. Ustawia się tylko głębokość roboczą narzędzi. Do chwili, gdy narzędzie podłączone w tylnym trzypunktowym zawieszeniu osiągnie ustawione głębokości, system regulacji zmierzy opór ziemi i ta wartość zostanie użyta jako wyjściowa dla automatycznej regulacji tylnego trzypunktowego zawieszenia.

    WAŁ ODBIORU MOCY

    Tylny wał odbioru mocy jest wyposażony w niezależne obroty, to znaczy, że ilość obrotów tylnego wału odbioru mocy jest zależna wyłącznie od ilości obrotów silnika. Ciągnik posiada w standardzie kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1000/1000E. Sprzęgło tylnego wału odbioru mocy jest wyposażone w sterowany ze sprzężeniem zwrotnym rozruch. W ten sposób osiągnięto łatwe, komfortowe uruchamianie i wyższą żywotność sprzęgła.
    Wałem odbioru mocy można tak samo jak ramionami zawieszenia trzypunktowego bezpośrednio sterować za pomocą przycisków na tylnym błotniku ciągnika. 

    Więcej informacji na www.zetor.pl

    Oddziały

    BARCIN
    ul. Kasztanowa 2
    tel. (52) 38 33 641
    tel. kom.: 662 184 424

    GĄSAWA
    ul. Krótka 1
    tel. (52) 30 25 407

    ROGOWO
    ul. Gnieźnieńska 10
    tel. (52) 30 24 517

    ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN / ŻNIN
    ul. Dworcowa 25
    tel. kom.: 668 319 445
    tel. kom.: 608 617 106
    tel. kom.: 601 786 809

    Oddziały

    FLANTROWO 2
    tel. (52) 30 20 067
    tel. kom.: 783 296 780
    tel. kom.: 694 383 177

    WAŁCZ
    ul. Bydgoska 74
    tel. (67) 387 18 80
    tel. kom.: 607 528 379

    HUTA
    ul. Poznańska 15
    64-700 Czarnków
    tel. kom.: 572 352 722

    Uwaga! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

    Zrozumiałem
    © 2018 Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Inter-Vax Wacław Górny Sp. J. All Rights Reserved. Podane na stronie internetowej ceny mogą ulec zmianie i nie są oferta handlowa w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.

    Polityka prywatności | Polityka cookies