Wzmocniony mechanizm różnicowy, większa oś tylna, większy rozstaw zapewniający lepszą stabilność, amortyzowana oś przednia i kabina. Wszystko razem sprawia, że Forterra HD jest silnym partnerem pomagającym podnieść produktywność.

  • amortyzowana oś przednia i kabina - wyższy komfort jazdy
  • nowy panel z el. sterowaniem - prosta obsługa, łatwa kontrola, wyższy komfort
  • większa pojemność pompy zębatej - większa elastyczność agregacji
  • ergonomiczny pedał gazu - wygodna obsługa
  • wzmocniony mechanizm różnicowy i szerszy most - poradzi sobie z dużym obciążeniem

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

  • Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów.
  • Niskie zużycie - bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych.
  • Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność.
  • Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika.
  • Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika.
  • Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo.
  • Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe.

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki 16-zaworowe otrzymały jedną z najwyższych ocen w surowych testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki napędzane tymi silnikami są jednymi z najoszczędniejszych na rynku.

Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc silnika ciągników Zetor jest do dyspozycji bez względu na prędkość jazdy, czy też włączenie wału odbioru mocy.

Skrzynia biegów

Doskonałe połączenie siły i precyzji

Pięciostopniowa skrzynia biegów z dwoma zakresami prędkości jazdy, trzystopniowym wzmacniaczem i  rewersem pod obciążeniem (30/30) spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu. Dwa mokre sprzęgła wielotarczowe są niezawodne, a rewers płynny.

4W zakresie roboczym (6-12 km/h) dostępnych jest 9 biegów.

  • Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości.
  • Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność.
  • Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta.
  • Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika.
  • Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu.
  • Obroty zależne wom - oferowane w standardzie.

NOWOŚĆ

Sprzęgło tylnego wału odbioru mocy wyposażone jest w sprzężony kontrolowany rozbieg. Umożliwia to proste, komfortowe uruchamianie i przedłuża żywotność sprzęgła

WOM

Tylny wał odbioru mocy w wersji z obrotami niezależnymi, co oznacza, że obroty tylnego wału odbioru mocy są proporcjonalne do obrotów silnika. Ciągnik posiada kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1 000/1 000E.

SPRZĘGŁO WOM

Mokre sprzęgło tarczowe w kąpieli olejowej ma długą żywotność. Modulowane załączanie zapewnia płynny rozbieg zagregowanych urządzeń.

Hydraulika

Wysoka efektywność pracy

Forterra HD ma dodatkowy, czterosekcyjny rozdzielacz hydrauliczny ze sterowaniem elektrohydraulicznym. W połączeniu z CBM kategorii III oferuje szeroki wybór urządzeń do agregacji. Aby ułatwić i podnieść jakość prac polowych ciągnik został wyposażony w automatykę czynności na uwrociach.

  • Możliwość wykorzystania ciężkiej agregacji, maksymalna siła podnoszenia hydrauliki:
    Forterra HD – 8 500 KG.
     
  • Wysoka produktywność dzięki automatycznej regulacji trzypunktowego układu zawieszenia z systemem Hitchtronic.
  • Długa żywotność przy nierównomiernym obciążeniu TUZ.

System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji.

Kabina

Komfort i ergonomia

Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.

  • Amortyzacja kabiny - wszystkie modele Forterra oferują system amortyzacji kabiny, gwarantujący maksymalny komfort obsługi.
  • Panel wielofunkcyjny - najważniejszą nowością w serii Forterra HD jest ergonomiczny, wielofunkcyjny panel sterowania, z wygodną, intuicyjną obsługą. Został umieszczony z prawej strony, dzięki czemu kierowca ma pod ręką wszystko, od sterowania hydrauliki, aż po aktywację automatyki czynności na uwrociach.
  • Amortyzowana przednia oś napędowa - w modelu Forterra HD można na życzenie zamówić amortyzację PON. W połączeniu z amortyzowaną kabiną zapewnia przyjemną, wygodną jazdę.

Więcej informacji na www.zetor.pl