Seria Zetor Forterra to silniki o mocy do 136KM które mogą z powodzeniem konkurować z ciągnikami z silnikiem sześciocylindrowym. Odpowiednio dostosowana jest również ciężka i masywna konstrukcja ciągników Forterra. Dzięki bardzo dobrym parametrom momentu obrotowego ciągniki są cenione jako silne maszyny w rozsądnej cenie. Koszty eksploatacji są bezkonkurencyjne.

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

  • Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów.
  • Niskie zużycie - bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych.
  • Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność.
  • Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika.
  • Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika.
  • Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo.
  • Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe.

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki 16-zaworowe otrzymały jedną z najwyższych ocen w surowych testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki napędzane tymi silnikami są jednymi z najoszczędniejszych na rynku.

Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc silnika ciągników Zetor jest do dyspozycji bez względu na prędkość jazdy, czy też włączenie wału odbioru mocy.

Skrzynia biegów

Doskonałe połączenie siły i precyzji

Klasyczna czterostopniowa w pełni zsynchronizowana skrzynia biegów ciągników Forterra, uzupełniona o dwa zakresy biegów i trzystopniowy wzmacniacz (24/18), odznacza się odpowiednimi rozmiarami kół
zębatych i łożysk, z długą żywotnością. Biegi są odpowiednio stopniowane, w zakresie prędkości roboczych 6 do 12 km/h dostępnych jest 7 przełożeń.

  • Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości.
  • Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność.
  • Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta.
  • Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika.
  • Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu.
  • Obroty zależne wom - oferowane w standardzie.

WOM

Tylny wał odbioru mocy w wersji z obrotami niezależnymi, co oznacza, że obroty tylnego wału odbioru mocy są proporcjonalne do obrotów silnika. Ciągnik posiada kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1 000/1 000E.

SPRZĘGŁO WOM

Mokre sprzęgło tarczowe w kąpieli olejowej ma długą żywotność. Modulowane załączanie
zapewnia płynny rozbieg zagregowanych urządzeń.

Hydraulika

Wysoka efektywność pracy

Dwa siłowniki pomocnicze hydrauliki zapewniają równomierne obciążenie ciągnika i maksymalną siłę podnoszenia. W modelu Forterra jest to 77 kN.

  • Możliwość wykorzystania ciężkiej agregacji, maksymalna siła podnoszenia hydrauliki: Forterra – 7 700 kg.
  • Wysoka produktywność dzięki automatycznej regulacji trzypunktowego układu zawieszenia z systemem Hitchtronic.
  • Długa żywotność przy nierównomiernym obciążeniu TUZ.

System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji.

Kabina

Komfort i ergonomia

Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.

  • Amortyzacja kabiny - wszystkie modele Forterra oferują system amortyzacji kabiny, gwarantujący maksymalny komfort obsługi.

Więcej informacji na www.zetor.pl