Ciągniki proxima należą do grupy uniwersalnych ciągników kołowych, przeznaczonych głównie do agregacji z maszynami rolniczymi, urządzeniami przemysłowymi, oraz do transportu rolniczego.

  • wyśmienity stosunek cena/moc
  • moc deklarowana
  • duża żywotność ciągnika
  • idealny stosunek moc/masa
  • zwinny i sprawny
  • uniwersalny
  • wypróbowana konstrukcja
  • niskie zużycie paliwa i olejów
  • prostota
  • wszechstronność

Najpopularniejsza linia modelowa Zetor Proxima zdobyła uznanie dzięki uniwersalności, niezawodności i solidnemu wykonaniu. Spełnia wymagania najcięższych prac w rolnictwie, leśnictwie i usługach komunalnych.

Aby zapewnić uniwersalność, do wyboru są opcje z lub bez kabiny oraz z napędem na dwa lub cztery koła.

W modelach Proxima oferujemy więcej wariantów skrzyni biegów, co pozwala dobrać ciągnik na miarę wymagań i potrzeb klienta.

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc dostępna jest cały czas,bez względu na obciążenie.

  • Oszczędna, ekologiczna eksploatacja - aby spełnić surowe limity emisji nasze ciągniki wyposażono w filtr cząstek stałych.
  • Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów.
  • Niskie zużycie - osiągnęliśmy bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych.
  • Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność.
  • Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika.
  • Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika.
  • Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo.
  • Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe uruchomienie w niskiej temperaturze.

Najbardziej uniwersalne układy napędowe standardowych modeli Proxima dostępne są wyłącznie jako mechaniczne. Produkowane są w kilku wariantach. Jako jedyny model oferuje biegi pełzające w wariancie 20/4 oraz najniższą prędkość jazdy 0,22 km/h (przy obrotach znamionowych silnika 2 200 obr./min.). Dzięki prostocie gwarantuje minimum awarii, nawet przy pracy trudnych warunkach.

Skrzynia biegów

Rozwiązanie dla każdego

  • Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości.
  • Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność.
  • Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta.
  • Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika.
  • Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu.
  • Długość - rozstaw w zależności od modelu.
  • Obroty zależne - oferowane w standardzie.

Najbardziej uniwersalne układy napędowe standardowych modeli Proxima dostępne są wyłącznie jako mechaniczne. Produkowane są w kilku wariantach. Jako jedyny model oferuje biegi pełzające
w wariancie 20/4 oraz najniższą prędkość jazdy 0,22 km/h (przy obrotach znamionowych silnika 2 200 obr./min.). Dzięki prostocie gwarantuje minimum awarii, nawet przy pracy w trudnych warunkach.

Hydraulika

Niezawodne sterowanie we wszystkich kierunkach

  • Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości.
  • Tylko zewnętrzne cylindry podnośnika - brak cylindra wewnętrznego.
  • Korzystny przebieg siły podnoszenia.
  • Bezproblemowy serwis.
  • Zakończenie ramion widełkami - brak czopa z jednostronnym mocowaniem.
  • Regulacja opuszczania z funkcją blokady hydraulicznej.
  • Delikatne opuszczanie narzędzi i bezpieczny transport.
  • Dodatkowy rozdzielacz zintegrowany w pokrywie hydrauliki.
  • Sekcje bez kick-out mają mechaniczną aretację suwaka w skrajnych pozycjach roboczych.
  • Sterowanie cięgnamiz aretacją mechaniczną pozycji „n“ za pomocą obejm przesuwnych.
  • Sterowanie zewnętrzne tuz z małymi krokami ramion - większy komfort zawieszania narzędzi.


Specyfikacja

  • Maksymalna siła podnoszenia 42 kN.
  • Rozdzielacz dodatkowy:
  • 4 (PPlus i PPower) – 3 – 2 – 1 sekcja.
  • 1 sekcja z kick-out, 3 sekcje z zaworem zwrotnym.
  • Mechaniczna aretacja w skrajnej pozycji rozdzielacza (sekcja bez kick-out).
  • Regulacja prędkości opuszczania TUZ.
  • Małe kroki ramion przy sterowaniu z zewnątrz.
  • Filtr pełnoprzepływowy w ssaniu hydrogeneratora.
  • Mechaniczna regulacja TUZ od górnego zaczepu.
  • Rozdzielacz hydrauliczny dostępny bez demontażu hydrauliki.

Zetor jako pierwszy wprowadził funkcję HITCHTRONIC, która zdobyła liczne wyróżnienia.

System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji. Ustawiana jest tylko głębokość robocza narzędzia. Po osiągnięciu przez narzędzie podłączone do zawieszenia trzypunktowego ustawionej głębokości, system regulacji zmierzy opór gleby, a zmierzona wartość zostanie wykorzystana jako wartość wyjściowa do automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego.

Kabina

Przestrzeń i wygoda

Kabiny zaprojektowano pod kątem wygody i bezpieczeństwa. Główną zaletą jest duża przestrzeń wokół kierowcy z optymalną widocznością na wszystkie strony. Obsługa ma nieograniczony widok i kontrolę nad zamontowanymi narzędziami. Całość uzupełnia widok na ładowacz czołowy przez okno dachowe.

Sterowanie jest proste, przejrzyste i intuicyjne. Wszystkie elementy obsługi są zawsze pod ręką.

Więcej informacji na www.zetor.pl