• ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin
  • (52) 30 30 350
  • Otwarte: Pon-Pt: 7:30-17:00 | Sob 8:00-13:00

    WARTO PRZECZYTAĆ

    MRiRW w sprawie zastoju w realizacji pomocy

    W sprawie wypłaty rolnikom pomocy udzielanej producentom rolnym w związku z wystąpieniem w 2019 r. suszy oraz wypłaty pomocy w ramach działań inwestycyjnych PROW 2014-2020, tj. modernizacji gospodarstw rolnych, wsparcia inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof – resort rolnictwa poinformował, iż aktualnie Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wypłaca pomoc w ramach kolejnej transzy 280 mln zł środków budżetowych przeznaczonych na pomoc, o której mowa w § 13v rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.).

    W ramach tej kwoty wypłacana jest pomoc dla około 100 tys. producentów rolnych, którzy ponieśli szkody w wysokości powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej oraz zaliczki dla ponad 36 tys. producentów rolnych którzy ponieśli szkody w wysokości powyżej 30% średniej rocznej produkcji rolnej i powyżej 5 tys. zł.
     
    Uwzględniając obecną sytuację związaną z epidemią wywołaną wirusem SARS-CoV-2 MRiRW nie ma możliwości określenia ostatecznego terminu wypłaty pomocy dla producentów rolnych w których gospodarstwach rolnych szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2019 r. suszy, huraganu, gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub powodzi.
     
    Warunkiem rozpoczęcia wypłat dopłat krajowych do materiału siewnego za 2019 r. było wejście w życie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 marca 2020 r. w sprawie dopłat do 1 ha powierzchni gruntów ornych obsianych lub obsadzonych materiałem siewnym kategorii elitarny lub kwalifikowany za rok 2019 (Dz. U. poz.489). Obecnie Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa kończy realizuję wypłat przedmiotowych dopłat do materiału siewnego za 2019 r.
     
    W instrumentach wsparcia, w których pomoc jest przyznawana na podstawie umowy o przyznaniu pomocy, tj. w „Modernizacji gospodarstw rolnych” oraz „Inwestycji zapobiegających zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”, płatność następuje na podstawie wniosku o płatność. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpatruje wniosek o płatność w terminie 3 miesięcy i dokonuje wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o płatność, przy czym 3 miesięczny termin na rozpatrzenie wniosku ulega wydłużeniu w przypadku:
     
    • wezwania beneficjenta do złożenia uzupełnień,
    • wyrażenia przez Agencję zgody na przedłużenie terminu wykonania przez beneficjenta określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty pomocy,
    • konieczności uzyskania dodatkowych wyjaśnień lub opinii innego podmiotu lub w przypadku, gdy zajdą nowe okoliczności budzące wątpliwości co do możliwości przyznania pomocy.

    Z informacji przekazanych przez Agencję wynika, że: ponad 70% złożonych wniosków o płatność w ramach ww. instrumentów wsparcia, wymagało uzupełnienia dokumentacji bądź poprawy wniosku, zautoryzowane zlecenia płatności w ramach PROW 2014-2020 są procedowane terminowo.

    Dodatkowo, Agencja zapewnia, iż dokłada wszelkich starań, wprowadzając m.in. różne rozwiązania organizacyjne, aby w obecnym czasie pandemii zapewnić realizację procesu obsługi instrumentów wsparcia, w tym jak najszybsze wypłaty środków. Nieterminowa obsługa wniosku o płatność często spowodowana jest koniecznością zawarcia z beneficjentem aneksu do umowy, ze względu na wprowadzone przez niego zmiany w realizacji operacji, o których poinformował dopiero przy składaniu wniosku o płatność.

     

    źródło: Gospodarz.pl/KRIR/Katarzyna Kuznowicz foto: Gospodarz.pl/DK

    Oddziały

    BARCIN
    ul. Kasztanowa 4
    tel. (52) 38 33 641
    tel. kom.: 511 457 109

    ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN / ŻNIN
    ul. Dworcowa 25
    tel. kom.: 694 383 177
    tel. kom.: 668 319 615

    SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE
    ul. Kościuszki 15
    tel. kom.: 601 900 523
    tel. kom.: 798 806 219

    Oddziały

    FLANTROWO 2
    tel. kom.: 783 296 780
    tel. kom.: 798 806 234

    WAŁCZ
    ul. Bydgoska 74
    tel. (67) 387 18 80
    tel. kom.: 607 528 379

    HUTA
    ul. Poznańska 15
    64-708 Huta
    tel. kom.: 572 352 722

    Uwaga! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

    Zrozumiałem
    © 2024 INTER-VAX sp. z o.o. All Rights Reserved.

    INTER-VAX spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Żninie, ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin, REGON: 091276553, NIP: 5621004712, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000962013. Kapitał zakładowy: 1 616 000 zł

    Podane na stronie internetowej ceny mogą ulec zmianie i nie są oferta handlowa w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.

    Polityka prywatności | Polityka cookies