• ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin
  • (52) 30 30 350
  • Otwarte: Pon-Pt: 7:30-17:00 | Sob 8:00-13:00

    WARTO PRZECZYTAĆ

    Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej - wymóg ubezpieczenia w ZUS

    Zgodnie z § 2 ust.1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 25 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej na operacje typu „Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach poddziałania „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz.U. z 2016 r. poz. 1196, z późn. zm.), beneficjent przedmiotowego instrumentu wsparcia zobowiązany jest do realizacji przedłożonego biznesplanu.

    Jednocześnie zgodnie z § 16 ww. rozporządzenia beneficjent powinien m.in.:
    • prowadzić działalność na którą uzyskał wsparcie, co najmniej do dnia upływu 5 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy;
    • zrealizować biznesplan w terminie w nim przewidzianym, lecz nie później niż do dnia upływu 2 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy (m.in. utworzyć przewidziane w nim miejsca pracy);
    • dokonać nie później niż do dnia złożenia wniosku o wypłatę drugiej raty pomocy zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych i podlegać tym ubezpieczeniom co najmniej do dnia upływu 5 lat od wypłaty pierwszej raty pomocy.
    Należy przy tym zauważyć, że zgodnie z § 20 ww. rozporządzenia, beneficjent może wystąpić do dyrektora oddziału regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) z wnioskiem o wyrażenie zgody na zmianę założeń biznesplanu w trakcie jego realizacji, w tym wydłużenie okresu jego realizacji. Do ww. wniosku beneficjent dołącza zmieniony biznesplan wraz z podaniem przyczyn uzasadniających planowane zmiany. A zatem, beneficjent może zmienić założenia biznesplanu, np. w zakresie inwestycji w środki trwałe, liczby tworzonych miejsc pracy, czy nawet rodzaju prowadzonej działalności pozarolniczej.

    Dyrektor oddziału regionalnego ARiMR wyraża zgodę na zmianę założeń biznesplanu w terminie 30 dni od dnia złożenia tego wniosku, w tym wydłużenie okresu jego realizacji, jednak nie dłużej niż do dnia upływu 2 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy, pod warunkiem spełnienia określonych warunków, w szczególności, że zmieniony biznesplan spełnia wymogi określone w ww. rozporządzeniu, a beneficjentowi przysługiwałaby pomoc na podstawie liczby punktów, które zostałyby przyznane na podstawie zmienionych założeń biznesplanu.

    Natomiast w przypadku niezrealizowania założeń biznesplanu, beneficjent zobowiązany jest do zwrotu całości lub części kwoty pomocy (zgodnie z § 19 ww. rozporządzenia).

    Zgodnie z ustawą z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217, 300, 695 i 1440), w przypadku gdy w okresie obowiązywania na obszarze RP stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii beneficjent nie spełnia warunków, z zastrzeżeniem których została wydana decyzja o przyznaniu pomocy lub nie realizuje innych zobowiązań związanych z przyznaną pomocą, możliwe jest spełnienie przez niego tych warunków lub zrealizowanie zobowiązań w terminie późniejszym, uzgodnionym odpowiednio z organem, który przyznał tę pomoc (dyrektor oddziału regionalnego ARiMR).

    Niezależnie od powyższego należy zauważyć, że przygotowywane i wprowadzane na bieżąco w celu złagodzenia skutków pandemii COVID-19 w Polsce przez rząd działania antykryzysowe dla firm (m.in. zwolnienia z opłacania składek do ZUS), mają zastosowanie również dla beneficjentów przedmiotowego instrumentu wsparcia.
     
    źródło: Gospodarz.pl/KRIR/Jan Marciszewski foto: sxc.hu

    Oddziały

    BARCIN
    ul. Kasztanowa 4
    tel. (52) 38 33 641
    tel. kom.: 511 457 109

    ŚRODKI OCHRONY ROŚLIN / ŻNIN
    ul. Dworcowa 25
    tel. kom.: 694 383 177
    tel. kom.: 668 319 615

    SĘPÓLNO KRAJEŃSKIE
    ul. Kościuszki 15
    tel. kom.: 601 900 523
    tel. kom.: 798 806 219

    Oddziały

    FLANTROWO 2
    tel. kom.: 783 296 780
    tel. kom.: 798 806 234

    WAŁCZ
    ul. Bydgoska 74
    tel. (67) 387 18 80
    tel. kom.: 607 528 379

    HUTA
    ul. Poznańska 15
    64-708 Huta
    tel. kom.: 572 352 722

    Uwaga! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

    Zrozumiałem
    © 2024 INTER-VAX sp. z o.o. All Rights Reserved.

    INTER-VAX spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Żninie, ul. Dworcowa 29, 88-400 Żnin, REGON: 091276553, NIP: 5621004712, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000962013. Kapitał zakładowy: 1 616 000 zł

    Podane na stronie internetowej ceny mogą ulec zmianie i nie są oferta handlowa w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.

    Polityka prywatności | Polityka cookies